Klantenservice

Retourneren

Voor het retourneren van geleverde goederen gelden verschillende regels. Lees ze hieronder.

Koop in onze eigen winkel

Indien u producten gekocht heeft in onze showroom in Moergestel gelden de volgende voorwaarden voor retourneren:
• Zijn de producten via een logistieke partner geleverd, welke is ingehuurd door Woonline, dan krijgt u twee werkdagen na ontvangst van uw bestelling de tijd om uw bestelling te controleren en klachten te melden aan de klantenservice van Woonline.
• Wanneer u producten zelf op kom halen in de winkel of het magazijn in Moergestel krijgt u ook twee werkdagen de tijd om uw bestelling te controleren en klachten te melden aan de klantenservice van Woonline.

Koop op afstand

Indien u producten gekocht heeft via koop op afstand gelden de volgende voorwaarden voor retourneren:

Bedenktijd

U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden. Het product kan alleen ongebruikt en,  indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.
Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.
Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten welke door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product (als de gehele order retour komt), onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Retourneren

Retourneren is geen probleem, mits u volgens onze richtlijnen te werk gaat.
U kunt het artikel binnen de bedenktijd retourneren mits aan onderstaande regels wordt voldaan:
• Binnen de bedenktijd van 14 dagen geeft u aan de overeenkomst te willen ontbinden en de bestelling te retourneren. U kunt dit doen door een e-mail te sturen naar info@woonline.nl. U krijgt een Retourformulier toegestuurd die u bij de bestelling moet voegen.
• De artikelen worden compleet, niet gebruikt en onbeschadigd in originele verpakking geretourneerd

Beschadigde producten

Controleer altijd direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet bij u geleverd is. Mocht dit niet zo zijn, neem dan zo spoedig mogelijk contact op om dit aan ons te melden. U heeft twee werkdagen de tijd om beschadigingen te melden. De retourkosten worden dan door ons vergoed en u krijgt een nieuw product thuis gestuurd. Indien het betreffende onderdeel niet op voorraad is zullen wij deze voor u bestellen.
1) Stuur een mail naar info@woonline.nl vermeld daarin het factuurnummer en het onderdeelnummer en voeg daar foto’s bij van de beschadiging
2) Ga naar onze website www.woonline.nl en vul het schadeformulier in
Producten die na twee werkdagen als beschadigd worden gemeld, kunnen wel geretourneerd/omgeruild worden maar de kosten van het transport worden niet meer vergoed.
Beschadigingen welke zijn ontstaan door eigen toe doen dan wel montagefouten worden niet door Woonline vergoed.

Voorwaarden

Artikelen die niet voldoen aan bovenstaande regels blijven uw eigendom. Deze artikelen worden naar u teruggestuurd en de gemaakte kosten worden aan u in rekening gebracht.

Kosten van retourneren

De kosten voor het retourneren naar Woonline zijn altijd voor eigen rekening. In het geval van een foutieve levering of een defect/beschadigd artikel (mits binnen 2 dagen gemeld), storten wij na ontvangst van het product en na beoordeling altijd de gemaakte verzendkosten terug op uw rekening.
Retouren worden bij ons dagelijks behandeld. Zodra wij uw retourzending in ongeschonden staat hebben ontvangen, wordt het aankoopbedrag zo snel mogelijk teruggestort op het rekeningnummer (IBAN) welke wij van u ontvangen hebben.

Retouradres

Industrieweg 8A, 5066 XJ Moergestel